Heippahei! Veera-äiti on ollu niin kiireinen mun pikkuveljen kans, ettei se oo ehtiny tänne mitään kirjottaa. Mun pitää sitte ite seki tehä! Se ei oo ees kertonu miten mua kiusattiin viime kuussa. Olin just vaivalla kasvattanu hyvän talviturkin, niin nuo otti ja vei sen pois. Kuonostaki! Olin niin hienot takutkin tehny kainaloihin ja jalkoihin ja korvien taakse ja vähän vaikka minne. Ne otti sen hurisevan vehkeen ja kutitteli sillä mua ja mun turkki tippu lattialle. Ja sitte ne vielä kehtas ottaa kuvia!


Tässä näkyy se mun hieno turkki. Tai no ei se enää tässäkään oo ihan täydessä komeudessaan, ku se yks tuli jo aiemmin saksien kans sohimaan ja vei osan.


Tässä ne on jo vieny multa kuono-, korva- ja pääkarvat. Arvatkaa vaan, oliko jo alaston olo! Eikä ne vieläkään lopettanu!


Tuolla lattialla on se mun turkki! Eikö oo häpeällistä! Sitä oli kai melkeen puoli kiloa. Ja ulkona pakkasta!


Tähän ne sitten lopetti. Ei ne kuulemma jaksanu enempää. Ihan niinku niillä olis ollu jotain jaksamista, munhan tuossa pöydällä piti olla!

Nyt mulla ei kyllä niin paljo tartu lumi jalkoihin ja mahan alle ku ennen. Ne ei enää tunge mua kylpyhuoneeseen ja suihkuta lämmintä vettä mun jalkoihin ku tullaan sisälle. Saan kuulemma sulaa pyyhkeen päällä. Mutta arvatkaapa pysynkö siinä pyyhkeen päällä! Hahaa! Äiti sano että se ei ehkä olis kehannu laittaa näitä kuvia tänne ku olin niin törkynen. Mutta täytyyhän mun kertoa miten mua on kiusattu!

Mulla on nykyään hirveesti tehtäviä. Mun pitää aina kertoa ku pikkuveli itkee. Tai oikeestaan muakin itkettää välillä niin kovasti, että äitiäkin itkettää. Se sanoo, että mulla on kova ääni. Mutta pikkuveljelläki on! Mutta me sitte pikkuveljen kans itketään yhessä. Äiti näyttää joskus vähän kärsivältä, niin kai sitäki sitte itkettää. Ja sitte mun pitää kans vahtia ettei vieraat varasta pikkuveljeä. Äiti antaa sen aina vieraiden syliin, se ei ollenkaan tajua että ne voi viedä sen! Mun pitää sitten vierellä pyöriä kattomassa että ne hoitaa veljeä oikein. Ei se äiti tajua mitään!

Mukavaa kevättalvea toivottaa Hukka